RECENZIE

V kľude posielajte svoje recenzie na muziku, koncerty, ziny, ... (najlepšie ale slovenské/české tituly, resp. tituly, ktoré u nás vyšli, ale nie je to samozrejme podmienka) na môj e-mail rockaperoll@hotmail.com a ja ich na tejto stránke zverejním.

LVMEN "Mondo" CD
(DAY AFTER RECORDS, P.O.BOX 153, 352 01 Aš, ČR DAY AFTER RECORDS)

Tak jo, veľa ľudí už neverilo, že sa dajú dokopy, ale stalo sa a nová doska je vonku... Zostava trošku zmenená ako som ich mal možnosť vidieť naživo (Hulo TESTIMONY/DAVOVÁ PSYCHÓZA na base Dáda EMBER/L'POINT na gitare) a aj v muzike sa to podľa mňa trošku odrazilo. Kto bol spokojný s posunom na albume Raison D'Etre, tak týmito vodami je to ešte viac posunuté a návrat k veľmi temnému debutu určite nie. Kto čakal nikdy nevydaný split so SWEEP THE LEG JOHNNY, tak songy, ktoré sa pripravovali tam nájdeš takisto tu. Viac mäkší zvuk, viac českého emocore zvuku, ktorý mi už pripadá charakteristický a na LVMENe sa mi páčilo, že boli vždy iní a nezneli ako všetky ostatné české emocore kapely. Bohužiaľ. Ale kupodivu, zrejme stará láska nehrdzavie a aj napriek tomu je tento album pre mňa excelentný! Samozrejme čakaj výborné samply, skvelú atmosféru, ktorá sa opäť tiahne celým albumom... Čo nevidieť vyjde aj LP verzia, tak kupujte, nebudete v žiadnom prípade banovať. CD zabalené v peknom reliéfovom digipack obale. Ozon

DEATH FIST č.21 zin
(Anton Varga, Pri Hliníku 3, 951 13 Branč, deathfist@centrum.sk)

Asi tu musel byť rozhovor so mnou, aby sa mi Leprov časák začal páčiť. Aj keď je to najhorší rozhovor aký tam nájdete. Inak výborné rozhovory sú so SEE YOU IN HELL (aj keď už o nich viete všetko, aj akú má Filip veľkosť slipov, ale tento rozhovor je naozaj veľmi dobrý!), YACOPSAE, CEREBRAL TURBULENCY a MASS GENOCIDE PROCESS (s Bohdanom si stačí prečítať jeden rozhovor, sa mi zdá, že iba kopíruje odpovede do ďalších časopisov), ale nájdeš tu SPASM, PROTEST a HIRAX rec. Kopec recenzií, ktoré sú dobre písané a dobre sa čítajú. Vydanie tohto časopisu sa prehuplo do tretej desiatky a aj keď graficky sa s tým Lepra moc nejebe, toto číslo je naozaj v pohodičke. Ozon

ČADCACORE ATTACKS POLAND minitour report, 15.7.-16.7.2006

Pôvodne sme na sever mali vyraziť so SUPERAPES, ale niekto v kapele kojí decko, druhý zas stavia barák, atď., takže vyraziť v ťažkej zostave HOPSASALA-LOS PUERCOS-VOCATIO INTERNA bola jediná a vlastne skvelá alternatíva. Stretávka v Skarabeuse, kde som si ešte požičal lyžicu a line up Medvedík Galaťan, Zloduch Nelo, Čertík Matelo, Kaw a Magyar mohla vyraziť. Do Gdanska to máme 700km a ako poznáme poľské cesty sme tomu nedávali, že za deň to zmákneme, tak sme si to rozdelili. Škoda piatka, že sa nám nepodaril vybaviť koncert, ale punk piknik v peknom lesíku neďaleko Lodze stál za to. Veľa dobrého jedla a hlavne vína, ktoré sa vypilo do poslednej kvapky. Ráno sme sa nachádzali porozhadzovaní po okolí auta a 6.30 sme vyrazili s tým, že stihneme ešte more, pretože 400km nebolo až tak moc. Odriadil som asi 20km a po silnej dezorientácii a stále veľkého množstva alkoholu v krvi som riadenie prenechal Kawovi. Bohužiaľ také zápchy čo tam boli, že som miestami šiel peši popri aute človek musí normálne zažiť. Takže 400km nám trvalo 10 hodín a more sme si aspoň na chvíľu pozreli a hybaj do klubu. Volal sa NEGATYW a bol v študentskej časti mesta. Dosť nóbl a hlavne dobré sranie na hajzloch. Silné pivo (až 6%) chutilo a nebolo až také drahé (2,25-2,5 zlotych). Organizátor Królik bol veľmi milý a poznali sme sa vlastne ešte zo SAVE THE PLANET 2, kde s partičkou pred dvoma rokmi dorazili. Stretol som tam týpka z LOST/DISABLE (už nehrajú), tú krastovú držku z FILTH OF MANKIND, samozrejme nechýbal Marian z Krakowa a ďalší. Začali poliaci NEXT VICTIM, som podľa názvu myslel, že nejaký old school, ale bol to parádny ťažký pomalý emo/sludgecore so ženským revom a odporúčam každému! Potom detiská VOCATIO INTERNA rozbalili svoj powerviolencoidný ANAL CUNT bordel a ľuďom sa páčili. Potom HOPSASALA zahrala na pekelnom zvuku svoj najlepší a najrýchlejší koncert a pridávala! Tak dobre sa mi ešte nehralo! Po nás EL BANDA, ktorá bola plánovaná na tohtoročný SAVE THE PLANET/VEGAFEST, rozhýbala ľudí naporiadok a momentálne je to jedna z najlepších poľských punkových kapiel. Za mikrofónom speváčka z legendárnych POST REGIMENT a celkovo som z nich mal veľmi dobrý pocit. Takisto odporúčam nenechať si ujsť! LOS PUERCOS rozjebali ľudí v novej zostave rýchlejšie než sa stačili nadýchnuť! Nie sme zvyknutí pridávať, ale ľudia dobiedzali jak cigáni v osade, takže sme vylúdili mix troch songov naraz do totálneho chaosu a ľuďom sme na tvárach urobili taký ten poťmehúcky úsmev. Po nás poľský REGRESS, celkom sympatickí ľudia, ale ja ten old school nemusím, ale ľudí bavili, takže OK. Potom APATIA, s ktorými sme nedávno hrali v Krakowe a zahrali oveľa lepší koncert a fakt sa mi páčili. Je to legenda, takže zbytočné predstavovať! Po nich amíci KAKISTOCRACY! Bohužiaľ neustále dávky pív ma zaviali niekde inde než na koncert, takže som si ich ja kokot nechal ujsť. Chalani to ospevovali do neba, ale nevadí, uvidím ich na druhý deň v Elblagu. Potom vznikla patová situácia, keďže sme mali ísť spať a Kaw ako kerowec n.1 a ja ako kerowec n.2 sme boli kvalitne najebaní z tých silných pív a nemal kto riadiť auto. Tak som nakoniec sadol za volant ja a išiel tak 30-40km/hod. za Agneškou do úplnej pohody. 2x za deň riadiť najebaný auto sa mi ešte nepodarilo. Królik ma upozorňoval na portugalčanov NEW WINDS, ktorí spali takisto u Agnešky a hrali na festivale deň predtým, že sú nejakí divní, ale poviem to skrátka, boli to kokoti. Agneška sa dosť sťažovala, najprv že málo miesta, potom že veľa svetla (chceli napr. aby dala do okien kartóny), v sobotu vraj okupovali kúpelňu do 13.30, nechcem vedieť čo tam robili... Naše prebudenie v nedeľu ráno bolo ale nemilé, lebo v opilosti sme nechali v aute nejaké veci a poľský dobrák rozbil na aute okno a ujebal foťák a Galaťanovi troje slipy, takže riešenie s fízlami do blba. Ešte že sme pred odchodom poriešili poistenie. Kúpanie v mori bolo super, len skurvene fúkal vietor a z tej slanej vody sa mi chcelo grcať. Elblag bol iba 60km z Gdanska, ale rozhodli sme sa pre severnú cestu popri pobreží, pretože sme vedeli o jednej obchádzke a o tom, že sa tam pár hodín stojí. Samozrejme, kompa cez Wislu nefungovala, takže sme tak či tak museli ísť pôvodnou cestou. Trvalo nám to skoro 3 hodiny. Peklo! Klub sa volal EDEN alebo tak nejak a bol zastrčený v nejakej stráženej firme, kde pobehovali sekuriťáci s tomfami. Celkovo si v Poľsku na tento jav treba asi zvyknúť. V Gdansku bol takisto 2 a pol metrový chlap a nejakí dvojmetroví pomocníci a v Krakowe nás dokonca ako kapelu prehľadávali! Prví začali miestni metalkoristi AS WE SPEAK, mňa to vôbec nebavilo a hrali dlho. Potom HOPSASALA, mali sme asi dosť zlý zvuk, ale solídny ohlas, hlavne týpci z KAKISTOCRACY sa bavili, ale pridávať som odmietol, lebo ma to hranie nebavilo. Po nás REGRESS a nebavilo ma to už vôbec. Mali ísť naše ďalšie kapely, ale NEW WINDS chceli ísť skoro spinkať, takže nás vytlačili až na záver. Dosť neseriózne gesto, aj od Roberta z Refuse Records. NEW WINDS neboli ani avizovaní, ale Robert ich tam nejako dotlačil. Hrali podobne ako REGRESS, taký ten IGNITE štýl, ale zlý zvuk (to mala v ten večer každá kapela, snáď okrem VOCATIO INTERNA). Cez predné bedne sa ťahala basa a spev a gitary a bicie zostali niekde vzadu. Neviem kto môže uveriť ich úprimným kecom a tričkám ALF, myslím, že by do nejakého kravína s tými navoňanými košeľami ani nevkročili. Ale jebať ich. KAKISTOCRACY zahrali parádne a bola to smršť jak sviňa, hlavne gitaristka bola šialená! Som myslel, že VOCATIO INTERNA už nebude hrať pre nikoho, ale ľudia zostali a páčili sa! S LOS PURCOS sme to opäť rozbalili, ale už som bol kvalitne nervózny, pretože som ako kerowec nemohol piť, tak som rátal minúty. Marian hovoril, že sme boli najlepšia kapela večera, tak neviem či bol tak najebaný alebo čo... Ešte sme kvôli tým Novým Vetrom prišli o 100 zlotych, pretože Grzegorz ich musel vyplatiť a tak sme zľavili. Cesta z Elblagu späť do Gdanska bola nekonečná, osádka väčšinou spala a Agneška predo mnou dodržiavala nezmyselné predpisy. Celý pondelok sme strávili chalovaním a kúpaním sa v mori. Bolo bezvetrie a toľko krásnych žien, že som myslel, že si hlavu strčím do horúceho piesku nech to nemusím vidieť. Rozhodli sme sa cestovať v noci, ale zápchy sú tam aj v noci, cesty plné poľských kamiónov. Tam sme šli dokopy 16 hodín a späť 14 a pol. Ešte raňajky v Čechách a skončili sme tam kde sme začali. V Skarabeuse. magyar

THESUS - "s/t" CDr
(Bez adresy, ale môžeš kliknúť na THESUS)

Takže v Čadci to začína žiť aj na poli punkrocku! Na rovinu, klasický punkrock nepočúvam, takže nechcem nikomu nejakou neprimeranou kritikou ublížiť, ale... Zapnem to teda a bavím sa na parádnom intre (celkovo sú na nahrávke nejaké 4 naozaj vydarené medzihry, ktoré za to stoja) a v celkom slušnom zvuku nahratom v skúšobni cez mix sa vyvalí hneď chytľavá hitovka "Nechápem", ale tu aj hneď skončí môj dobrý pocit. Nie úplne zvládnutý spev mi nevadí, ale tie trošku viac naivné texty "Punk, sex a pivo, aby sa mi lepšie žilo" už áno. Niekedy fakt neviem, či je to recesia, alebo to mám brať vážne, ale snáď to prvé. OK, takže muziku beriem (moc počúvate tie ILEGALITY chalani), ale textovo je to pre mňa občas brutal. Jo a CD-R stojí symbolických 30Sk, tak to je pozitívny artikel, no nekúp to!? Ozon

CA HARDCORE NIGHT 2, 31.3.2006, 19.00, 40Kč

Najobávanejšia a najočákavanejšia akcia v našich končinách sa teda konala. Kvôli technických veciam meškanie 30 minút, ale ináč pohoda. Prví to teda rozbalili bugriši THESUS, oproti ich poslednému vystúpeniu z jesene si myslím, že šli o dosť hore, klasický "fuck off disko" punkrock, tvrdé protispoločenské preslovy podporované vulgarizmami (veď ako ináč). Slušný zvuk a odozva. Fajn! Po nich bugriši ÚNIKOVÝ VÝCHOD hneď vedľa z dediny, hrubý neotesaný punk s dvojmetrovým gitaristom, ktorého určite neprehliadnete. Škoda trošku zlého zvuku, ale OK! Takisto nádejná kapela a fajn ľudia, len tak ďalej! Potom fastcore/thrash mládenci VOCATIO INTERNA, ktorým fúzy ešte veruže nerastú, ale rýchlu muziku majú radi! Galaťan od rána grcal, chlapec sa rád naje, ale nie všetko mu asi pasuje, tak moja medicína borovička+korenie opäť pomohla a Galaťan bol čoskoro svieži ako letný dážď! Ak máš rád SPAZZ, ANAL CUNT, CHARLES BRONSON,... tak budeš spokojný! Vystúpenie ale nedokončili, lebo rozvášnený dav zhodil predné bedne, tak sa chvíľu dávalo všetko zasa dokopy. Galaťan a Nelo sú zároveň členmi HOPSASALA, tak sme len píchli gitary a rozbalili sme to hrubo, kruto a seversky a po 10 minútach sme ľuďom nedali šancu, aby namietali. Na záver hymna "Čadca je prázdna" ako jedného dňa Miloš Tkáčik zomrie. Ak máš rád staré švédske a britské crustové kapely v rýchlejšej podobe, tak nemáš čo riešiť! Potom som si gitaru vymenil za bicie a dosť dlhom štelovaní sme so SUPERAPES po dlhej dobe hrali doma a bola riadna zverina, aj keď Giňo dojebal aj nemožné sme ešte dačo pridávali! V HEART FORGOTTEN sú pre zmenu Eva s Giňom a bubeník FREEDOM OF CHOICE a celé to ukľudnili svojim brutálnym emocore/metalom, aj keď s akousi divnou gospelovou príchuťou. Po nich starí mládenci FREEDOM OF CHOICE. V tento večer hrali bez basy a zneli nie tak ako som zvyknutý. Hlavne teda Syrec mi pripadal, že ani nevie, že práve hrá koncert. Po nich punkrock legendy TRI GROŠE. Videl som ich po strašne dlhej dobe a vlastne prvý krát v tejto zostave. Strhlo sa samozrejme peklo, ľudia spievali všetky piesne s kapelou a Horak mal slzíčku na krajíčku pri refréne "Vianoce" a verím, že ten sa rozlieha po kysuckej doline ešte doteraz! Potom v pokročilej hodinke spustila Adelka svoju afterpárty. Ja som si už konečne mohol dať nejaký ten fernetík a iné. Takže došlo aj na reggae karaoke a potobné srandičky. Bar patril už iba nám a grošákom, takže slivovica, borovička, fernet, tatranský čaj a iné tieklo niagárou. Jedna veľká chyba bola, že majiteľ neodhadol alkoholové schopnosti zúčastnených a už pred polnocou boli všetky sudy prázdne a fľašové pivo do ďalšej polhodky tiež došlo. Ale ľudia sa zariadili. Došlo okolo 250 ľudí, ale platila možno polovica. Tiež som zistil, že v mojej dedine je po mne už druhá punkáčka a dokonca sa volá rovnako ako ja a že je to moja sesternica, tak som mal ešte zaujímavú cestu domov, pretože sesternica strácala obraz aj zvuk. Doma som bol pred ôsmou ráno, ale spať som nešiel a začal sa iný príbeh, ktorý sem nepatrí. Kto nebol, nevidel opitého Twiggyho, o ktorého mal Jabo zjavný strach, ale o tom sú priatelia. magyar
P.S.: Na moje prekvapenie neprišiel nikto z Bratislavy.

ALTERCADO (Čile), SUPERAPES (Čadca), UTREJCH (Valašské Meziřičí), Rožnov Vrah, 11.2.2006, 21.00, 80Kč

Na túto akciu sme sa špeciálne tešili, pretože sme krstili LP, ktoré vychádzalo krvopotne. História je dosť dlhá, hlavne sa všetko skomplikovalo pri zmene vydavateľa, ale teraz je to už jedno, hlavne že je doska vonku! Cesta tam do pohodičky pri počúvaní starých šlágrov. Vrah bol o 20.30 ešte celkom prázdny, iba Strapo bol v nálade a hral stolný tenis s gitaristom s ALTERCADO, "mezikontinentální utkání" ako poznamenal Valach. Málokde dostaneme basu piva, takže Vrah mám aj preto rád a veselo sme sa do nej pustili. UTREJCH a ich energický crustpunk s ženským vokálom mi fakt sedel a na túto kapelu bacha! Nám to pripravovanie trvalo, lebo Giňovi nejako haproval zosík, ale potom sa už začalo. Odsypali sme určite najdlhší koncert, celú LP, 3 nové skladby a potom aj nejaký prídavok. LP krstil Valach červeným vínom za mohutných popevkov poľských kamarátov z Krakowa. Solídny ohlas a pochvaly na všetky strany až si začínam po rokoch myslieť, že hrám v dobrej kapele. ALTERCADO je štvorica celkom uletených týpkov z juhu Ameriky, z ktorých nemá nikto viac ako 170cm (a možno ani to nie) a boli brutálni ako HIS HERO IS GONE a rýchli a energickí ako LOS CRUDOS a to nemôže byť zlá kombinácia! Bubeník bol riadne potužený a za bicími hral tak ako ho boh stvoril. Suverénny výkon a aj ako ľudia boli ALTERCADO strašne fajn a my sme naozaj radi, že sme na krste hrali práve s nimi! Ešte malá IRON MAIDEN + marihuana (čisto slovenská) párty so Strapom, Rišom a Števom a celou kapelou u Strapa v obývačke. Následkom toho a ďalších okolností sme v aute jeden po druhom poodpodávali za krutých tónov Sandry a podobných zverín. Ozon

DEATH FIST č.20 zin

Nikdy som nebol nejakým veľkým fanúšikom tohto časáku, aj keď číslo 20 je už pekné číslo... Rozhovory sa dajú, ale väčšina tých kapiel ako keby nemala čo povedať, je fajn potiahnuť neznáme kapely, ale na druhej strane... No, jedine tak CRIPPLE BASTARDS (aj keď Giulliove srbské nacionalistické výlevy už asi nikto nemusí) alebo K.A.Z. a tie ostatné kapely: ATTACK OF RAGE, DOGMA inc., INFINITE DOLORISM, ISACAARUM, ETERNAL BLEEDING, NEEDFUL THINGS. Recenzie sú ale celkom fajn, grafika trošku "lacná". Niečo sa tam dá nájsť, ale pre mňa bolo zložité čítať v časáku úplne všetko... Ozon

CATHETER (USA), ETERNAL BLEEDING (Žiar nad Hronom), LOS PUERCOS (Čadca), Žiar nad Hronom Škandál pub, 14.11.2005, 20.00, 80Sk

Z Čadce sme vyrazili dosť skoro, aby sme v Škandáli boli o šiestej a to sme splnili do minúty. Favoritka viezla smrtiacu zostavu: Gastronóm Kaw, Mike G., Boston, Magyar a Fotbalista Poník. Amíci meškali 2 hodiny tak ako deň predtým v Brne, ale dorazili akurát ako sme začali brúsiť. Hrali sme prvý koncert posilnený o Nela a.k.a. Bostona a mali sme (teda hlavne po koncerte) slušný ohlas. Nahustili sme do ľudí 15 válov za 13 minút bez prestávky a pustili sme na pódium death metalové prasiatka zo Žiaru. Technický "americký" death metal, prvé 2-3 vály sa mi ako tak páčili, ale potom už nie. Kover KRABATHOR bol do pohodičky! Amíci sa rozložili pod pódiom a spustili nekompromisný old school grindcore masaker pre fans starých NAPALM DEATH/TERRORIZER! Hustili do ľudí riadne, aj nejaké kovery pridali. Maximálna spokojnosť a opäť solídna akcia v Škandáli! S Haroldom som pred rokmi menil nejaké platne, tak sme hodili reč a vychvaľoval LOS PUERCOS, bubeníka PUBLIC, tak sme sa celkom bavili. My sme ako ináč roztáčali večer s polkami, pivami nejakým hulením, takže cesta späť bola opäť parádna. Väčšinou sme počúvali Nelove komixové fantázie a príhody z jeho ranného detstva s nemeckými vojnovými prilbami na hlavách. magyar

JUST DIY č.5/6 zin
(JUST DIY, P.O.BOX 16, 840 08 Bratislava, comixsniper@pobox.sk)

Jedna nemenovaná osoba, ktorú tu v Čadci máme všetci veľmi radi mi tento plátok požičala so slovami: "Pri čítaní skončil hodený do kúta!" a ja som nechápal. Už chápem. A čo nechápem? Milý a viac než chytrý Miško Mikšík vydavateľ: že Twiggy je moje druhé ego (to Miško uráža mňa či teba Twiggy?), že Magyar nosí modré tepláky, ktoré nikdy nemal (iba čierne s červenými prúžkami po stranách, chápeš červenú a čiernu???), že SUPERAPES je 5 ľudí, tak ich neťahaj do svojich mindrákov, ktoré máš asi zo mňa a predošlej recenzie na č.4 a že tento časák je taká pičovina. Nechápem. Keby som tieto tvoje výlevy čítal skôr ako som ťa stretol v Blave, tak som ti to mohol povedať priamo do očí. Škoda. Sorry Števo, aj keď sú tvoje recenzie skvelé, tentokrát to nezachraňuješ! Dúfam, že už ďalšie číslo tohto naozaj skvelého bratislavského časopisu nevyjde! Bežte na fórum! magyar

THE NOW-DENIAL (Nemecko), DOOMTOWN (Nemecko), Trenčín Bar Lúč, 3.11.2005, 21.00, 80Sk

Mirka som musel celý deň presviedčať, aby šiel autom na výlet do Trenčína a podarilo sa (za prísľubu, že nebudem nič piť a ani nič iné požívať). Začínalo sa neskôr, pretože do 21.00 bola v bare (inak bývalý Saturn v kine Hviezda, kde sme kedysi hrali s ADJUDGEMENT a NAIVEFIGHTERS) prednáška Amnesty International. Prví to rozbalili THE NOW-DENIAL, ktorých som poznal iba z ich predošlej LP a vyrazili mi doslova dych. Parádny atmosferický hardcore trošku ovplyvnený "portland" školou s veľkým nasadením a výborným zvukom! Fakt parádna kapela od začiatku do konca! Zháňaj ich LP na Schorched Earth Policy rec.! Potom DOOMTOWN s gitaristom z predošlej kapely. Na plagáte vraj CRUSTMANGEL, no to bolo trošku inde, pretože rozbalili riadny nefalšovaný old school hardcore/punk plný energie ako za starých čias! Takisto spokojnosť, ale THE NOW-DENIAL v ten večer pre mňa vyhrali! Keby nedorazilo 5 ľudí zo ZV/ZH a 5 ľudí z CA/ZA a ešte Fifo z BA, tak by na koncerte okrem kapiel bolo možno 10 ľudí... Cestička domov do pohodičky, no nepil som Mirko. Ozon

THE ICTUS (Španielsko), SIGNAL LOST (USA), AD ACTA (Bratislava), PP (Bratislava), Bratislava Subclub, 30.10.2005, 20.00, 80Sk

Neznášam Bratislavu, neznášam móresy v štýle vonku je kosa a čakám, kedy otvoria pojebaný klub... Mám v piči. Celkom slušná návšteva, aj klub (bývalé Účko) celkom fajn, až na tie ceny, na ktoré si nemôžem zvyknúť, ale v ten večer som nevypil ani jedno pivo! PP bol nejaký klasický punk, to nechápem, že také kapely ešte hrávajú?! Ale ľuďom sa to asi páčilo... SIGNAL LOST, Portland, bubeník zo SEVERED HEAD OF STATE,... všetko hrá do karát, ale dostavilo sa sklamanie. Niežeby zlá muzika, to vôbec nie, poctivý starý punkrock, ale tá speváčka... Proste mi ten jej spev absolútne nesedel, znelo to ako GUANO APES alebo také nejaké veci. Proste kde je Simona, Peťa, Eva, Sašena,... a poriadny ženský rev??? A tá jej pohybovka? Prišlo mi to akési nasilu show, neviem, bodaj by som sa mýlil... AD ACTA zahrala určite najlepší koncert čo som ich doteraz videl a zneli aj nejak menej metalovo ako dva týždne predtým v Seredi. Paráda! ICTUS. No veľa ľudí to kritizovalo, že nech buď hrajú emo alebo crust, ale ja som čakal presne toto a bol viac ako spokojný. Niekde som čítal, že ex-MADAME GERMEN (čítaj "chermén"), takže to som si nemohol nechať ujsť a už len kvôli nim sa mi do Blavy oplatilo ísť! Ak sa ti MADAME GERMEN páčia a chceš ešte viac emo, tak zháňaj ICTUS! Nakoniec aj tak spokojnosť a spanie so Žiarčanmi u Fifa. Ozon

THE MASS (USA), GOSPEL OF THE FUTURE (CZ), FLAME STILL BURNS (Sereď), Žiar nad Hronom Škandál pub, 27.10.2005, 20.00, 80Sk

Do Žiaru chodím vždy strašne rád, kopec skvelých ľudí a vždy maximálna pohoda, tak ako aj tentokrát! FLAME som videl len pár dní predtým a zahrali minimálne rovnako dobre a pridávali samozrejme! GOSPEL OF THE FUTURE som nikdy predtým nevidel a ani ich singel sa mi do dnešného dňa do rúk nedostal. Ale prekvapili! Ultra podladený viac pomalý deštruktívny hardcore pre fanúšikov KYLESA a im podobným. Trošku zaostávali bicie, ktoré obstarával Aleš, kedysi spevák MINDLOCK, ale gitary boli riadne, aj keď bez basy, boli to guľe jaxviňa! Uvidíme o rok, čo z nich bude! Zmes hardcore/rock'n'roll/metal/freejazz - to sú THE MASS. Saxofón obstarával týpek len sporadicky, pretože sa vraj oň bál, keď sa pred ním strhlo menšie peklo:))) Ale inak pálili do ľudí jak na divokom západe! Určite nič klasické, čo môžete v našich končinách vidieť! Basák mal triko LESSER OF TWO, ktorým sme pred časom v Čadci robili koncert, ale ako som zistil THE MASS boli takisto z Oaklandu a boli to starí kámoši, ale smutná správa pre mňa bola, že už sa medzičasom rozpadli. V Žiari dopadnem väčšinou dosť zle, takže som pod vplyvom rôznych omamných látok a destilátov klasicky stratil záujem o prevádzku distra a radšej som hádzal mince do jukeboxu a frčal si na TUBLATANKE až do vynervovania zbytku posádky v aute. O následnej zlej navigácii domov už Mirec nebudeme hovoriť, OK? Ozon

FLAME STILL BURNS (Sereď), AD ACTA (Bratislava), AD CALENDAS GRAECAS (CZ), IDIOT'S PARADE (Zvolen), KAPETA ZEDELS (Plavecký Štvrtok), Sereď Park pub, 15.10.2005, 20.00, 80Sk

Po dlhej dobe som si urobil výlet na ďaleký juh, lebo tu na severe už poriadne priťahovalo. Staré xichty a kecy do hlúpa a aj nie. Prví boli KAPETA ZEDELS, tých som iba počúval, lebo som rozkladal distro na poschodí, ale celkom pohodička - punk s trúbkou, uvidíme či z nich niečo bude, ja si myslím, že áno! Potom tornádo IDIOT'S PARADE, ktoré ma rozprášilo, fakt nášup jak prasa, myslím, že táto kapela si zasluhuje maximálny rešpekt a jedným uchom som v Hradišti počul o nejakom vydaní u HYENYZM rec., tak sa tešte a držte im palce! Potom šli zrejme AD CALENDAS GRAECAS. No, staré veci bez tých pre mňa zbytočných pseudo metalových vyhrávok boli určite o triedu lepšie, myslím, že to súčasné experimentovanie, ktoré môžete počuť aj na split 7" w/ HOMOCONSUMENS už túto kapelu, ktorá bola svojou naštvanosťou parádna, posúvajú niekde inde a nesedí mi to. AD ACTA zahrala naozaj solídny metal/crust set, len ten prestredovaný HADov zvuk gitary. Bŕŕŕŕ... Inak takisto úplná spokojnosť a ako som si všimol, nielen ja som mal triko TRAGEDY:))) "Poďte šeci pogúvat!" hrá FLAME STILL BURNS! Výborné energické vystúpenie, aj keď ja tento starý štýl moc nemusím, FLAME mám veľmi rád a myslím, že nie som sám! Suma: parádna akcia a nabudúce prídem asi zas! Do rána potom mierne chlastanie u Pipa a pohoda. Ozon

BETON - "demo" CDr
(BIOSPHERE RECORDS, Tomáš Bulánek, Brančská 3, 851 05 Bratislava biosphere666@hotmail.com)

"BETON je a bude chlad, strach, tvrdosť, surovosť." Hmm, ani neviem, čo z tohto som skôr pocítil pri pohľade na foto kapely na ich stránkach... Mrknite sa na to! Takže na začiatok prejavujem všetku úctu k aktivite a k vynaloženej snahe, no po hudobnej stránke som rád, že S.I.K.A. je už minulosťou a členovia sa začali venovať novým spolkom, z ktorých zatiaľ neviem, čo vzíde, no už podľa tohto dema to vypadá celkom nádejne. Dvaja trasheri sa spolčili s trojicou crusterov, no a čo už inšie v týchto časoch z Blavy, mekky to stredoeurópskeho crustu, mohlo vzísť, ako podladené gitary, nenávistný rev a to všetko v d-beat tempe. Osobne ma najviac teší fakt, že chalani vôbec niečo nahrali, bo u nás akosi veľa záznamov po kapelách nezostáva, a keď, tak nie v bohvieakej kvalite (česť výnimkám). Toto je na demo naozaj celkom v pohode nahrávka so slušným zvukom, len akurát nie veľmi "crustovým". Hudobne je to už silnejšia káva, vidno, že tu sa to berie naozaj zostra a húževnato. Dosť mi to pripomína ten nasratý hc/crust WB2D s ponurými gitarovými vyhrávkami ala TRAGEDY navyše. Priznávam, že na tie som si však musel zo začiatku zvyknúť. Nieže by boli zlé, ale už som asi presýtený (no to je môj problém). Samozrejme, že chalani ešte nie sú tak vyhraní a nadupaní, no v nápadoch nádej je, tak len dúfam, že si ju neprechlascú... (he he). Myslím, že tak prepitý a prefajčený hlas, aký má Joe, si nemôžte nevšimnúť. Veľká to devíza! Texty sú tradičné k takejto hudbe, takže ani tu nič pozitívneho nečakajte. Na zlepšenie nálady odporúčam zažiť borcov naživo, alebo prečítať si na nete nejaké Joeho diskusné príspevky. Takmer polhodinové demo obsahuje 11 skladieb, čo už predstavuje celkom slušný album. Škoda len, že na Slovensku majú kapely problém vydať vôbec len takéto demo. U mňa vedú posledné tri songy. "Betón, kurwa, do piče!!!" -števo holos-
PS: Keďže Mikka odchádza na klokany, dočasne ho v kapele nahrádza ďalšia posila z bývalej S.I.K.A.

VANDALI/ZÓNA A split 7" EP
(GORE CULT PROD.: Štefan Chrappa, Kozmonautov 7, 900 21 Sv. Jur, gorecult@centrum.cz)

Milovaná - zatracovaná, rôznymi kauzami preslávená, určite však najznámejšia slovenská punková legenda kontra zatiaľ nie až tak známy punkrockový projekt rodinného klanu zo strednej Afriky severne od Blawy. Prekvapenie roku, zlý žart, alebo celkom vydarený pokus... a ešte kadečo inšie lietalo asi každému hlavou po zverejnení plánov okolo tohto splitka. Neviem, aký veľký bol Pištov sen, vydať raz spoločné dielko so ZÓNOU, isté však je, že šiel za ním skalopevne, čo však určite vyhnalo kope punkerov údiv na tvárach, že prečo práve ZÓNA A, ktorú tak všetci v DIY punku neznášame. No a tu končí moja polemika nad touto kapelou, serem na rozoberanie problematiky okolo ZÓNY, každý má svoj názor na to, ja sa idem venovať tomuto počinu a hlavne hudbe. Posledné dva albumy som nepočul, z koncertov však tieto tri kúsky, čo sem Koňýk a spol. hodili, poznám, najmä prvú vlažnejšiu "Chlieb", ktorú hrávajú s "mierne" upraveným textom, ale zdá sa mi, že skoro všetky už vyšli aj na diskoch. No a hudobne je to v zavedenom rezkom punk rocku strihu ´77 tak veľmi pripomínajúcom britských ADICTS. Hádam ste nečakali od ZÓNY niečo inšie? Ja to považujem za dobré rozhodnutie, po ktorom vidno, že takáto hudba patrí na vinyl. Dokonca si zvykám aj na tie klávesy... No a k textom by som len toľko: nepripadajú mi až tak infantilné, ako sa zdajú byť. Druhú stranu okupujú tí, ktorí sa ani len nehanbia priznať, že sa usilujú týmto počinom priživiť na sláve slávnych. Proste VANDALI jedni! Majú tu taktiež tri veci ich typického šľapavého punku s rokenrolovými parádičkami a s tradične vtipnými príbehmi a víziami zo života. Aj keď Pištov spev čím ďalej, tým výraznejšie inklinuje ku Koňýkovmu, nástroje majú podstatne podladenejšie. Zahrané je to naozaj bez chyby, len akosi postrádam výraznejšie nápady, ktoré v melodickej odnoži sú dosť nosnou záležitosťou. To je však asi jediné, na čo musí ešte táto trojica dorásť, aj keď nuda zas určite nehrozí a punkáči si na svoje prídu. Suma sumárum: vydarené splitko obojstranne, aj keď viac ma tu bavia "starí komerčáci". Kto ZÓNU znesie, oplatí sa mu ísť do toho, kto ZÓNU neznesie, oplatí sa mu ísť do toho kvôli VANDALOM a kto punk rock nemusí, nemusel čítať ani túto recenziu. S tým kupovaním by som si však pohol, limitované vydanie! -števo holos-